Autor: Witold Wasyliszyn

Erasmus+ Kształcenie i szkolenia zawodowe

Akredytowany projekt staży zagranicznych

Zespół Szkół Nr 5 w Sanoku to nie tylko wyposażanie w wiedzę i umiejętności merytoryczne, ale także rozwijanie pasji, zainteresowań i kompetencji, które w przyszłości mają pomóc odnaleźć się młodzieży na rynku pracy i przygotować do roli pracownika. Jednym ze sposobów realizacji tych działań jest organizacja staży zawodowych współfinansowanych przez UE w ramach programu Erasmus+. Program obejmuje uczniów kształcących się w zawodach technik fotografii i multimediów, technik budownictwa, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik geodeta i technik usług fryzjerskich. Głównym celem projektu jest efektywny rozwój zawodowy i interpersonalny młodzieży. Praktykanci nabywają nowe umiejętności zawodowe, poznają specyfikę pracy w innym kraju (Chorwacja, Szwecja, Irlandia ), doskonalą znajomość języka angielskiego, poznają ciekawe osobowości i nawiązują nowe relacje i kontakty. Fotografia konkursowa nosi tytuł „Jedwabna przyjażń” Zdjęcie zostało wykonane podczas realizacji staży zagranicznych w Chorwacji. Przedstawia ono dwie uczestniczki biorące udział w mobilności w ramach programu Erasmus+. Fotografia miała na celu promocję i reklamę oferty pracowni rękodzieła artystycznego BBenkus, w którym to uczennice kierunku Technik fotografii i multimediów odbywały praktykę zawodową. Znakiem rozpoznawczym tego atelier są ręcznie malowane na jedwabiu naturalnym chusty oraz ręcznie wykonywana biżuteria. Chusty mają różne motywy takie jak morze lub abstrakcyjne kształty. Ujęcie zrobione zostało na górze Marjan, z której to rozciąga się malowniczy widok na miasto Split oraz okoliczne, przybrzeżne miejscowości. Przedstawia ono praktykantki, mają one na głowach chusty, które są działem pani Blazenki Benkus.

  • Autor:

    Zespół Szkół nr 5 w Sanoku

  • Program Selfie+:

    Erasmus+ Kształcenie i szkolenia zawodowe

  • Tytuł projektu:

    Jedwabna przyjaźń

  • Akcja:

    KA1

  • Kategoria:

    Wartości Europejskie w Nowej Perspektywie